środa, 3 grudnia 2014

Niebieski Misio, czyli jak uszyć misia (wykrój)

Jakiś czas temu postanowiłam uszyć swojemu synkowi misia - takiego w sam raz do zasypiania. Założenie było takie, że miał być duży, mięciutki i raczej wiotki. Oczywiście przejrzałam "cały" Internet w poszukiwaniu odpowiedniego (prostego) wykroju, jednak go nie znalazłam i postanowiłam uszyć misia według swojego pomysłu. Najpierw powstał szkic, następnie wykrój i prototyp i jeszcze jeden właściwy wykrój... i tak powstał Niebieski Misio. Ma on 55 cm wysokości i jest wprost do przytulania.

Z zainteresowanymi dzielę się wykrojem: wykrój poszczególnych części Misia [PDF]
Na ewentualne pytania odpowiem za pośrednictwem komentarzy.
W przypadku wykorzystania wykroju proszę się pochwalić efektami :)



4 komentarze:

  1. Czy miś jest czymś usztywniony w srodku? Chcialabym wypróbować wykroj, ale mam obawy, że główka będzie opadala, jak udało się tego uniknąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Szyja misia jest usztywniona wypełnieniem. Głowę naszywałam na tułów zostawiając w środku miejsce na wypełnienie. Żeby było sztywnej można zwinąć kawałek ovaty (ociepliny) lub po prostu upchać więcej wypełnienia.
      Bardzo proszę pochwalić się efektami :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję :) Bałam się, że już tu Pani nie zagląda. A ręce i nogi są doszyte już po zaszyciu całego tułowia, tak? Dopytuję, bo jestem mocno początkująca, a obiecałam córce misia ;)

      Usuń
    3. Nogi i ręce są zaszyte osobno i wszyte w tułów. Jeszcze dodam, że pyszczek i nosek są najpierw przefastrygowane dookoła później lekko wypchane i ściągnięte nitką - takie doszywałam do głowy.

      Usuń